Monday, March 26, 2007

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΦΘΕΙΡΟΝΤΑΙ........


Σ' έσφιξα στο στήθος μου σαν περιστέρι που μια παιδούλα
πνίγει άθελά της
Σ' έκανα δική μου μ' όλη την ομορφιά σου
Μιαν ομορφιά πλουσιότερη και από όλα τα
Κοιτάσματα χρυσού της Καλλιφόρνιας τον καιρό
Του πυρετού του χρυσού
Ικανοποίησα τον σαρκικό πόθο μου απ' το χαμόγελό σου
από τα βλέμματά σου από το τρεμούλιασμά σου
Έκανα δική μου είχα στη διάθεσή μου την υπερηφάνεια σου
Όταν σε κρατούσα σκυμμένη και βάστηξες
Τη δύναμή μου και τη βία μου
Πίστεψα πως όλα θα τά 'παιρνα μα ήταν πλάνη
Κι απομένω σαν τον Ιξίωνα
Μετά την ερωτική πράξη του στο φάντασμα του σύννεφου
Που έμοιαζε μ' αυτή την Ήρα την αήττητη Ήρα
Και ποιος μπορεί να πιάσει ποιος μπορεί ν' αρπάξει
Σύννεφο ποιός μπορεί ν' ακουμπήσει το χέρι του
Σ' έναν κατοπτρισμό και απατάται όποιος νομίζει
Πως μπορεί να γεμίσει τα χέρια του με γαλανό του ουρανού
Πίστεψα πως πήρα όλη την ομορφιά σου
Κι είχα μόνο το σώμα σου
Αλίμονο το σώμα δεν έχει
Αιωνιότητα το σώμα λειτουργεί
Μόνο για να προσφέρει ηδονή
Μα δεν προσφέρει αγάπη
Κι είναι μάταιο τώρα
Να προσπαθώ ν' αδράξω το πνεύμα σου
Ξεγλιστρά ξεγλιστρά [...]

Guillaume Apollinaire
Μετ. Νίκος Σπάνιας

Οι ψυχές όμως όχι και μπορεί πάντα να ψάχνουν ότι δεν συνάντησαν, ότι δεν "έπιασαν", ακόμα και αν δεν πιάνεται όπως το γαλάζιο του ουρανού.

1 comment:

μαριάννα said...

[...]Σαν βλέπω τον Ταχυδρόμο να 'ρχεται
Και ονειροπολώ ότι θα ταξιδέψουμε
Μονάχα οι δυο μας ίσως τρεις
Και κανείς στον κόσμο τούτο ποτέ
Δε θα μάθει τίποτα για τ' ακριβό
Ταξίδι μας στο τίποτα αλλά
Για κάπου αλλού και για πάντα
Στη θάλασσα αυτή γαλανότερη
Πιο γαλανότερη απ' όλο το γαλανό
Της γης στη θάλασσα αυτή κανείς
Ποτέ δεν θα κραυγάσει «Στεριά»
[...]